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외국계 기업 에어비앤비 재택근무 채용: Safety Supervisor (1~3년 경력)!

여러분 안녕하세요! 오늘은 글로벌 유니콘기업인 Airbnb에서 올라온 재택근무 채용 포지션을 소개해드리고자 합니다 🙂 (Safety Supervisor 팀)

이 직무에서는 긴급하고 심각한 개인 안전 사례(예: 가정 폭력, 성폭력, 자살, 감시 장치 등)를 처리하며 팀원들의 웰빙과 지속 가능성을 우선시합니다. 또한, 전략적 목표 달성을 위한 팀 관리, 복잡한 사안 처리, 정책 및 절차 평가, 성과 관리 등의 업무가 포함됩니다.

학사 학위와 팀 운영 경험, 관련 분야의 경험이 필요하며, 영어와 한국어에 능통해야 합니다. Airbnb와 함께 성장하고 싶은 분들에게 멋진 기회가 될 거예요!

바로 지원하기 링크 (링크드인 지원)

무슨 일을 하나요?

커뮤니티 지원: 안전 팀의 일원으로서 중요한 역할을 맡게 됩니다. 주요 책임은 고객의 안전과 관련된 긴급하고 복잡한 사례를 처리하고, 팀 관리 및 개발, 성과 관리, 정책 및 절차의 평가와 개선입니다. 또한, 고객과 Airbnb 커뮤니티의 안전을 지키기 위해 다양한 이해관계자와 협력하며, 전략적 목표를 달성하기 위해 팀을 이끌어야 합니다. 이 직무는 전략적 사고, 강력한 커뮤니케이션 능력, 그리고 팀 관리 능력을 요구합니다.

아래 자격을 갖추면 지원 가능해요!

[하드스킬]

  • 학사 학위 또는 동등한 학력
  • 최소 1-3년의 팀 리드 및 운영 목표 달성을 위한 동기 부여 및 영감 제공 경험
  • 영어와 한국어에 뛰어난 구두 및 서면 커뮤니케이션 능력
  • 개인 안전과 관련된 근거 기반의 최선의 실천에 대한 깊은 이해
  • 복잡하고 상승된 사례의 관리 및 높은 미디어 또는 법적 위험 경험
  • 프로젝트 관리 경험
  • (필수 아님) (심리학, 사회복지, 공공 정책, 형사 정의, 중재, 공급업체 관리 또는 관련 분야의 경험은 플러스

[소프트스킬]

  • 독립적으로, 협력적으로, 또는 위임을 통해 문제를 해결할 수 있는 능력
  • 정책 및 절차를 이해하고 실행하는 능력
  • 조사 중 기밀 유지 능력
  • 강력한 성과 관리 기술

상세 채용 공고 (한국어/영어)



팀 구축 및 육성

  • 팀 내에서 인사 전략과 운영을 전반적으로 관리합니다. 이는 새로운 구성원의 적응 프로그램, 인재 개발 및 직원 참여를 추진하는 것을 포함합니다.
  • Airbnb의 미션을 의미 있고 명확한 목표로 전환하도록 팀과 긴밀히 협력하여 직원들의 행복을 보장합니다.
  • 긴급하게 상승된 개인 안전 사례(예: 가정 폭력, 성폭력, 자살, 감시 장치 등)를 처리하는 데 있어 팀을 지원하고, 웰빙과 지속 가능성을 우선시합니다.
  • 공감을 바탕으로 접근성을 확립하여 팀을 보살피고, 지원하며, 기대를 넘어서도록 도전합니다.
  • 피드백, 1대1 면담, 기회 제공, 기대 설정 및 기타 성장 도구를 통해 팀의 전문적 및 개인적 성장을 지원하고 도전합니다.
  • 스케줄링, 교대 승인, 팀 및 1대1 회의 관리, 기본적인 인사 관련 문제(급여/혜택/인사 정책 시행 등) 관리와 같은 일상적인 관리 업무를 수행합니다.

성과 책임

  • 팀과 개인의 성과 및 자원을 관리하여 정책 및 서비스 수준 협약(SLAs)을 준수하도록 합니다.
  • 개별 팀 구성원들이 공정하고 공평한 방식으로 성과 목표에 책임을 질 수 있도록 명확한 기대치를 설정하고, 개별적으로 후속 조치를 취하며, 팀 구성원을 긍정적으로 코칭하여 개인별로 맞춤형 기술 개발과 향상을 돕습니다.
  • 비판적으로 생각하고 정책 및 절차를 지속적으로 평가합니다. 팀과 함께 협력하여 성과 향상 및 프로세스 최적화 기회를 찾아 팀, 지역, 글로벌 커뮤니티에 기여합니다.

운영 실행

  • 운영 관리자의 지침에 따라 회사 및 전략적 목표 실행을 향해 팀을 이끌고, 서비스 개선 및 지역 우선 순위에 대한 권고안을 개발하기 위해 운영 관리자와 협력합니다.
  • 브랜드나 커뮤니티에 중대한 위험을 초래할 수 있는 복잡하고 민감하며/또는 긴급한 문제의 팀 실행을 관리합니다. 지역 리더십과 협력하여 이해 관계자와 안전 서비스 관리자에게 영향을 미치고 위험을 완화합니다.
  • 지역 내 긴급하거나 민감한 사례에 대한 연락처로서 역할을 수행하고, 매주 티켓 처리 및 기타 상승된 문제를 다루며 전문 지식을 정제합니다.
  • 글로벌 및 지역 팀 리드와 긴밀히 협력하며, 교차 기능 파트너와의 강력한 연결을 유지합니다.
  • 고객 및 비즈니스의 요구에 따라 팀의 업무를 효과적으로 우선 순위를 정합니다.
  • 부서 범위를 벗어난 프로젝트에 참여하거나 주도합니다. 이는 관리자가 지정한 내용에 따릅니다.

요구 스펙 & 능력

  • 학사 학위 또는 동등한 학력
  • 최소 1-3년의 팀 리드 및 운영 목표 달성을 위한 동기 부여 및 영감 제공 경험
  • 심리학, 사회복지, 공공 정책, 형사 정의, 중재, 공급업체 관리 또는 관련 분야의 경험이 플러스
  • 개인 안전과 관련된 근거 기반의 최선의 실천에 대한 깊은 이해
  • 복잡하고 상승된 사례의 관리 및 높은 미디어 또는 법적 위험 경험
  • 강력한 성과 관리 기술
  • 프로젝트 관리 경험
  • 독립적으로, 협력적으로, 또는 위임을 통해 문제를 해결할 수 있는 능력
  • 영어와 한국어에 뛰어난 구두 및 서면 커뮤니케이션 능력
  • 정책 및 절차를 이해하고 실행하는 능력
  • 조사 중 기밀 유지 능력



Building and Nurturing Engaged Teams

  • Own and manage end-to-end people strategy and operations within the team. This includes driving onboarding, talent development and people engagement.
  • Ensure employee happiness by working with the team to create strong connections and utilize effective communication to help translate the Mission of Airbnb into meaningful and clear goals.
  • Support your team in handling urgent, escalated personal safety cases (e.g., domestic violence, sexual assault, suicide, surveillance devices), prioritizing wellness and sustainability.
  • Lead with empathy to establish approachability in order to care about, support, and challenge the team to meet and exceed expectations.
  • Enable professional and personal growth through supporting and challenging your team with feedback, one-on-ones, enabling opportunities, expectation-setting, and other growth tools at your disposal.
  • Keep up with day-to-day management duties such as scheduling, shift approvals, team and one-on-one meetings, and managing basic HR-related issues (pay/benefits/HR policy enforcement, etc.).

Performance Accountability

  • Manage both team and individual performance and resources to ensure compliance with policies and SLAs.
  • Ensure individual team members are held accountable to their performance goals in a fair and equitable manner by setting clear expectations, following-up individually, and coaching team members positively to develop and improve their skills in a tailored way.
  • Think critically and constantly evaluate policies and procedures. Work with the team to identify opportunities to improve performance and better optimize processes for the team, region, and global community.

Operational Execution

  • Lead the team towards the execution of the company and strategic goals following the guidance of the Operations Manager, and collaborate with the OM to develop recommendations for service improvements and regional prioritisation.
  • Manage the team execution of complex, sensitive, and/or urgent issues that might pose a significant risk to our brand or community. Work with your regional leadership to influence stakeholders and the Safety Service Manager to mitigate risks.
  • Serve as Point of Contact for urgent or other sensitive cases within your region, spending time each week working on tickets and other escalated issues to refine subject matter expertise.
  • Work closely with fellow global and regional Team Leads in addition to maintaining a strong connection to your cross-functional partners.
  • Effectively prioritize the team’s work based on seasonality and the needs of the customers and the business.
  • Lead and/or participate in projects outside of the scope of your department, as assigned by your manager.

Your Expertise

  • Bachelor’s Degree or equivalent
  • At least 1-3 years of experience leading, inspiring and motivating teams to meet operational goals and targets
  • Experience in any of the following fields is a plus: Psychology, Social Work, Public Policy, Criminal Justice, Mediation, Vendor Management or related
  • Strong understanding of evidence based best practice when it comes to personal safety
  • Experience managing complex, escalated cases with elevated media or legal risk
  • Strong metrics-based performance management skills
  • Project management experience
  • Ability to work and solve problems independently, collaboratively, or through delegation.
  • Excellent verbal and written communication skills in English and Korean
  • Ability to understand and execute policies and procedures
  • Ability to maintain confidentiality during investigations

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